Down To Earth [DTE] Publishes Unscientific Articles

Down To Earth publishes unscientific articles on Endosulfan. This magazine has also published in past a lab report on analysis of Endosulfan carried out by Centre For Science and Environment [CSE] lab. In said report, CSE has reported amount of Endosulfan 27 times higher than its scientifically established solubility in filtered water. Study conducted by CSE was funded by European Union. Activists

If such horror story entertains you, there is another one at: http://www.downtoearth.org.in/node/32919
Another Kasaragod
Author(s): Savvy Soumya Misra
Issue: Jan 31, 2011

The article starts with “Like Kerala’s Kasaragod, neighbouring Dakshina Kannada is bearing the brunt of spraying of endosulfan. While Kasaragod grabbed media spotlight and Kerala banned the pesticide, victims in Karnataka are still struggling for recognition”

The expert committee constituted by Government categorically concluded that there is no link between Endosulfan and alleaged health effects in Kasargod.

Now desparate attempts are made through DTE magazine to deceive public. The article states:

“If one cannot prove endosulfan as a causative factor, one cannot disprove it either.”

Media has selectively picked up only such horror sensationalizing stories which are not based on science.

 

Advertisements

About endosulfansulfatefacts

Know the real facts about Endosulfan.
This entry was posted in News: World Environment and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s